Pagina's

vrijdag 22 augustus 2014

Bye Bye Detox!



Joehoe! Ik mag het eigenlijk niet van de daken schreeuwen omdat veel mensen beweren dat je je er beter door voelt maar ik doe het toch: MIJN DETOX PERIODE ZIT EROP! (eigenlijk al een tijdje...)!

Na 3 (nee geen 5) dagen (extreem) gezond eten met vrijwel alleen maar groente en fruit, voel ik me enorm gezond maar eigenlijk ook ziels ongelukkig. Eten en gezelligheid staan bij mij op één lijn en zijn niet van elkaar weg te denken. De drang naar gezelligheid (en dus lekker eten) was dan ook erg groot! Niet dat ik dagelijks zo ongezond leef want mijn basispatroon is toch aardig gezond maar het idee dat je helemaal niks meer mag en er hoofdpijn van krijgt omdat je lichaam zozeer aan het afkicken is, is niks voor mij!





Gezond eten met elke dag een (kleine) beloning gewoon omdat het kan, kan naar mijn idee geen enkele kwaad en ik word er dolgelukkig van!

Mijn algehele conclusie is dat ik zeker denk dat het detox goed is voor je lichaam (zeker als je bedenkt hoeveel hoofdpijn ik had) maar wel om zo nu en dan een keertje te doen als een goede balansdag.

Als ik naar mezelf kijk, vind ik het wel om na een heerlijke dag ongegeneerd te eten, de dag erna een balans dagje te houden maar detoxen voor een langere periode is absoluut niet aan mij besteed en ik voel mij daar ook niet goed bij. Detoxen hoort bij een gezonde levensstijl die naar mijn idee ook erg extreem kan worden en dat wil ik liever niet. Ik geniet liever van mijn mix van gezonde en ongezonde eten iedere dag dan dat ik er zo op moet letten en dus niet meer kan genieten.

Ik ga dus heerlijk genieten van al dat lekkere eten en zo nu en dan (lees hooguit 2x per jaar) sporten en detoxen!

Love my life!


5 opmerkingen:

  1. Knap dat je het vol hebt gehouden, maar je kunt inderdaad beter proberen gevarieerd te eten. Dat is ook beter vol te houden hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pff respect dat je het gedaan hebt, ik had het niet vol kunnen houden denk ik! Ik ben ook echt gek op eten, maar probeer inderdaad wel gezond te eten en mezelf af en toe te trakteren op iets lekkers. Dat moet gewoon kunnen! x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is iets wat ik nog steeds wil proberen, maar ik hoor er gemengde verhalen over. En over het algemeen eet en drink ik gezond, dus ik voel mij ook niet slecht over mijn eetstijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap dat je dit hebt gedaan! Ik zou het niet echt kunnen denk ik, alhoewel het er ook vanaf hangt hoe extreem de detox is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, respect dat je dat gedaan hebt! Ik vind het al moeilijk om überhaupt gezonder te eten (al wil ik dat nu wel echt gaan doen). X

    BeantwoordenVerwijderen